アラサー女子の和訳ブログ

気に入った曲だけを和訳するブログです。好き!とか嫌い!とかお気軽にコメントどうぞ

(和訳) Love Me For The Weekend / Party Pupils & MAX

(和訳) Love Me For The Weekend / Party Pupils & MAX

この曲、今年良く聞きましたー、キャッチーな曲と、この歌詞がまた可愛〜い。感想は下に書きました。

www.youtube.com

 

[Verse 1 : Ashe]

If your pillow-talk is as good

もしあなたのピロートーク

As your lips,

あなたの唇と同じくらい良いものだとしたら

I'm thinking we should

私たちはするべきだと思うの

Burn through another cigarette after sex

セックスの後にタバコを吸って

On the balcony of your friends

あなたの友達の家のバルコニーでね

We can play pretend

私たちは真似をするの

Like Romeo Juliet

ロミオとジュリエット

Did way back when

戻った時みたいにね

If your eyes tell me the truth

もしあなたの瞳が真実を語ってるなら

You like me as much I do you

私が惚れてるのと同じくらい、私のことが好きなのね

Cause instead of watching the movie

At the drive-in

ドライブインで、あなたは映画を見る代わりに

You're staring at my face

私の顔を見つめてる

Reaching for another base

なにか他のものを求めてるんでしょ

And I won't hesitate

私はためらったりしないわ

Take as long as you would like to

あなたがしたいようにして

 

[Chorus] x2

Love me for the weekend

週末に私を愛して

Love me for the night

夜に私を愛して

I could be your shoulder

私があなたを支えるわ

I could treat you right

あなたを大切にするから

Date me for the weekend

週末にデートして

Date me for your life

あなたの人生ずっと私と一緒にいて

Love me for an hour

1時間私を愛して

Love me overnight

朝まで私を愛して

 

[Verse 2 : MAX]

Lick the honey off of your skin

君の肌の蜂蜜を舐めて

And the chapstick off of your lips

君の唇のリップクリームも落とすんだ

I'm a sucker for the little things in life

僕は小さいことにすぐ夢中になるんだよ

Cause I'm a simple guy

僕は単純な男で

And you're a simple girl

君は単純な子だろ

We could make some noise

僕たちは音を立てて

Bother the neighbors with the headboard

ベッド(の音)で近所の人たちを悩ませるんだ

Can I have this dance

このダンスはどうかな

I wanna impress your friends

君の友達に良く思われたいんだよ

I wanna have you

君を手に入れたい

And then make breakfast in your bed

そして君のベッドで朝食を食べるんだ

I wanna go to Paris

パリにも行きたいな

Or maybe to your room

もしくは君の部屋かな

I'll take you anywhere

どこかに君を連れていくよ

Take as long as you would like to

君がしたいようにして

 

[Chorus: Ashe]

Love me for the weekend

週末に私を愛して

Love me for the night

夜に私を愛して

I could be your shoulder

あなたを支えるわ

I could treat you right

あなたを大切にする

Date me for the weekend

週末にデートして

Date me for your life

ずっと私とデートして

Love me for an hour

1時間私を愛して

Love me overnight

朝まで私を愛して

 

[Bridge]

We've only got time

私たちには時間しかない

Our watch is broken (broken)

私たちの時計は壊れてる

You could take my time

私から時間を奪ったのね

Like I've been hoping

私がずっと望んでいたように

 

[Chorus]

Love me for the weekend

週末に私を愛して

Love me for the night

夜に私を愛して

I could be your shoulder

あなたを支えるわ

I could treat you right

あなたを大切にする

Date me for the weekend

週末にデートして

Date me for your life

ずっと私とデートして

Love me for an hour

1時間私を愛して

Love me overnight

朝まで私を愛して



[Bridge]

We've only got time

私たちには時間しかない

Our watch is broken (broken)

私たちの時計は壊れてる

You could take my time

私から時間を奪ったのね

Like I've been hoping

私がずっと望んでいたように

 

[Chorus]

Love me for the weekend

週末に私を愛して

Love me for the night

夜に私を愛して

I could be your shoulder

あなたを支えるわ

I could treat you right

あなたを大切にする

Date me for the weekend

週末にデートして

Date me for your life

ずっと私とデートして

Love me for an hour

1時間私を愛して

Love me overnight

朝まで私を愛して

 

Love me for the weekend

週末に私を愛して

Love me for the night

夜に私を愛して

I could be your shoulder

あなたを支えて

I could treat you right

あなたを大切にするから


<感想>

カップルではなくて、セフレだけど思い合ってる感じの歌ですかね?

Cause I'm a simple guy♪

And you're a simple girl♪

ここが好き!MAXの声のよさがでてるー!Party Pupilsもライブにきたのですが、これは歌ってくれなかったー!大好きな一曲です。